detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Friday, June 02, 2006

nana

laporan terkini: akhi kalah lawan team QYC, 10 gol dari QYC, 4 gol dari AKHI!! laporan ini adelah benar belake, takde org rasuah aku pun nk soh puji2 semua watak dalam kisah terlampau ini...!!! sebenarnye kitorang kat lab econs ni... yazid duk tepi kanan aku , mane kale buck dok tepi kiri aku, tepi kiri buck ade mizi dan depan buck ade roy...

yazid mendesak aku menulis report pasal perlawanan futsal antare team akhi ngn QYC. so mule2 skali aku turun kat gelanggang kul 8 cume ade 2 bijik budak je kat situ iaitu yazid gemuk dan rza peresident QYC yg muke dia sebijik mcm shah rukh khan.. aku rase shah rukh khan la yg muke mcm reza, bkn muke reza mcm shah rukh khan.. tiber!! (team maaruf club tak jadi main)

so bile kitorang start game pade pukul 8.30 pagi bile din dan adlan dtg, so wakil akhi untuk game tu adelah safwan (bekas head project akhi), aku, yazid, adlan, wak joe dan din...

pastu kitorang main la game tu dgn 6 org player sebelah side dan team kitorang mengimport sorang mamat first year budak QYC sebagai pemain perancang dgn bayaran 50 sen kelolaan abg bismi!! pastu kitorang kene belasah teruk sebab sekor2 main macam tut.. tut.. tut... (hanye kitorang saje yag memahami apekah maksud 'tut.. tut.. tut..' tersebut!)

so basicly corak permainan kitorang adelah mmg sebijik corak permainan team kebangsaan italy di mane kitorang tak buat passing atau hantaran bola dekat, tapi jauh2 dan tepat ke pemain kami! (tibe mcm power je kitorang ni kan?) tapi pertahanan diorang sungguh kental dan penyerang diorang sungguh power2 sehingga kami terkontang kanting dan terkocoh kacah ketika di gelanggang tersebut!

pasukan QYC pulak mengamalkan corak menghantar bola dari jarak dekat, dgn semua pemain berlari kehulu kehilir dalam gerakan yg mengelirukan, wlupun gerakan2 tersebut tidaklah sgt terkenal seperti gerakan brown (gerakan zarah2 asap yg di temui saintis brown).

pasukan QYC dulu berjaye menjaringkan gol pade mule2 perlawanan sebab mase mule2 game tu aku yg jadi goal keeper (rekod aku sebagai gol keeper adelah sgt cemerlang sejak bermain dalam tornament law fiesta kat matrik! tiber !!), tapi ntah kenape aku saje2 je buat biol dan sewel membawe bola sampai kat tgh gelanggang tak nak passing kat orang, akhirnye bola dirampas dan diragut dari kaki berbulu aku dgn rakus sekali, dan seorang mamat QYC telah menerajang bola berkenaan ke gawang akhi yg sungguh suci setulus2 murni (mcm lirik lagu yg mawi nyanyi).

pastu posisi sebagai goal keeper bertukar kepade adlan, safwan, wak joe, dan aku secare bergilir2... maksudnye bile aku tak jadi goal keeper aku jadi pemain kat atas sebagai wing kiri la... walaupun domain foot aku adelah kaki kanan, tapi aku boleh main jadi wing kiri sebab aku sepak bola gune 'kaki luar' bukan 'kaki dalam', cume yazid dan din je yg kemaruk nk score goal taknak offer diri jadi keeper! mmg hampas dan hampagas sungguh diaorang nih! tiber!!

akhirnye setelah bertungkus lumus, make yazid telah menyumbat 2 bijik gol peribadinye yg sungguh sensasi dan teristimewa di dedikasikan kepade akhi hasil sumber gerakan yg dihasilkan beliau berinspirasi dari aku sebagai pemain idola beliau... tibe je nk ngarut!

pastu din score sebijik lagi, pastu mamat import kitorang score lagi sebijik, so jumlah gol kitorang hasilkan adelah 4 bijik sahaja tanpa ikat jamin (ikat jamin?) tapi yazid adelah sungguh hampeh sbb sepak penalti tak gol.. mmg patut beliau menghentakkan kepale beliau kat tiang gol berkenaan..

kitorang pagi tadi main ganas nk mampus sampai aku yg kurus ni asyik2 terjatuh sebab di sondol dan dilanggar tanpa belas kasihan oleh saudara seagame, iaitu agame islam yg suci...

pujian juge harus diberikan kepade adlan sebab bersungguh2 bermain wlau pun elihatan beliau sedikit pancit, tetapi kelibat adlan sgt menggerunkan pihak lawan secara totalnya!

wak joe juge beraksi cemerlang sebagai goal keeper dgn menyelamatlkan berjuta2 percubaan ngeri lagi dasyat, maka bola-bola api achik dan nana tersebut gagal menerombos ke gawang kitorang! kahkahkah!!!

adlan pun power mase jadi keeper dgn mempbuat lompatan ala2 naruto menepis bola kencang dari pemain brazil yg bermain untuk QYC! cayalah adlan..

din pun power, tapi apsal sepakan ko kdg2 mcm sampah yg patut dikuis2 ngn kaki je, tak mcm mase ko main futsal ngn kiorang dan abg2 kem raudhah tu? serius, mase tu aku ngn yazid terus declare ko sebagai shooter terbaik dalam akhi yg penah wujud!

futher more mengape enko tidak sama sekali mempasing bola kepade aku tatkala aku benar2 telah di kedudukan stragik lagi jitu untuk menewaskan keeper QYC yg kurus macam aku tu?

tapi aku memaafkan engku sebab mmg susah engkau nk nampak kedudukan aku mase tu sebab tgh cuak dan nerves di asak oleh defend diorang,,, lagi pun mungkin ko juge takut dan bermain dalam tekanan sebab takut di marahi dan di hambur kate2 nista oleh syebbi my team yg bermisai galak itu!!

so kesimpulannye kitorang mensesiakan 3 bijik peluang keemas emasan... klu tak takder la kalah teruk sgt ngn QYC!! sungguh memalukan !!

wak joe juga sgt sgt cemerlang sebagai pemain licik dan pemain yg paling alim di atas gelanggang tersebut ... sampai satu ketika aku amat keciwa sebab sepakan kencang wak joe yg betul2 dekat ngn gawang (hasil hantaran aku... heheheh!!) berjaye di sekat oleh keeper QYC yg sungguh mantap itu!!

time kasih gak kepade meha dan sorang lagi member akhi name ape ntah yg ikut dia sekali sebab dtg tgk2 kitorang bermain sambil memberikan rawatan perubatan kepade pemain2 yg cedera dan parah ala-ala perang dunia kedua... tiber!!

kepade rijal2 harapan akhi yg lain... apsal koramg tak turun? kitorang takder subtitutes (pemain simpanan) yg byk untuk ganti pemain yg cedera dan pancit!!!

pastu game abis pade pukul 9.45 pagi, kitorang bergambar kenang2ngan, then bdk2 QYC ajak menghilangkan kering tekak kat kafe usman bin affan sahabat baginda nabi SAW... ntah sape ntah yg bayar air tu, aku pakai bedall je sampai abis!! tengkiu kepade mmt yg bayar air tersebut!!

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home