detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Wednesday, May 17, 2006

cerita pagi...

Skarang ni pukul 2.10 pagi, hari khamis, 18/5/06. skarang ni yazid, roy, izzi tgh berbondong2 dan bergelimpangan atas katil aku, pukul 2.30pagi karang nk tgk final bola sepak juara2 eropah, antare Barcelona lawan arsenal… Aku sbenarnye malas nk citer ape2 sgt…. So aku nk soh kawan2 aku citer sepatah dua kate sementare pukul 2.30 pagi nnti,,,, Okey, jom bace ape yg diorang tulis,,,,:

Izzi menulis:

Aku tgh ngantuk tahap cipan dan sial,tapi sebab aku nak tgk arsenal kalah,aku gagahkan gak le diri nie menahan ngantuk sambil mendengar alunan-alunan suara yang membicarakan tentang ‘tuuuuuuuttt’ dalam bilik nie, serius aku rase mcm bahang api neraka dah masuk bilik nie..panassssss..

Umar komen: lain macam je isi kandungan perkataan beliau ni… mmg la panas topic kitorang, tapi bukannye sepanas api neraka dan bercakap yg bukan2… kitorang tadi tgh membicarakan dan membahaskan tentang hadis2 nabi yg sungguh berfaedah… harap pembaca2 lain tidak salah faham…

Roy menulis:

Aku ingin menjadi sesuatu yg mungkin bisa kau sentuh.. teman tp mesra… tiber.. pass to umar back ..

Umar komen: roy sebenarnye menyanyikan lagi ‘dealova’ nyanyian once dan menggabungkan dgn lirik lagu ‘teman tapi mesra’……

Yazid menulis:

Aku sebenarnyer nak ‘mencarut’ tapi selepas mendengar alunan zikir yg dibacekan oleh seseorang sebentar tadi, aku terkasima lantas membatalkan hasrat yg tak berape murni aku tu tadi…lagi satu, umar yg pakse aku menulis dikala aku sedang enak membace majalah yg berunsur hiburan dan dakwah..kenape dgn umar malam nih?die seolah2 bukan umar yg biase..malah kate2 dan tingkah lakunye seperti seorang ……….(deleted by umar)………, eh silap..die seperti seorang yg amat beriman pulak malam nih..tadi aku tgk die solat, aku terharu lantas menitiskan air mate keinsafan…tgh pagi ni arsenal lwn barca…dah tentu2 arsenal menang…izzi aku tgk seperti seorang yg dahagakan kasih sayang..roomate umar yg ala2 samuel eto lantaran kerana kulitnyer yg bersinar berkilau bak bintang Cameroon yg bermain utk barca tersebut sedang membace buku2 agama…roy pule sedang mengarut di kala beliau sedang melontarkan idea2 beliau utk humanitarian week….lagi, lagi, lagi…..

Najib komen:Yazid di dalam penulisan beliau ade memuji aku sebab takut dihalau dari bilik aku tatkala mlm menintiskan embun dingin… lagi pun yazid sgt takut terhadap sakat sang hantu, pocong, jembalang dan pontianak maya karin dikala waktu2 begini… olih itu beliau telah menghamburkan beberapa kata pujian yg enak dan sedap di dengar demi kemaslahatan dirinya supaya aku tak menghalaunya pulang ke kolej faruk yg berjarak entah berapa depa dari bilik aku… ramalan aku: barca menang 2-1 lawan dengan arsenal.

jom muhasabah diri same2....

A winner always part of answers.(rajin2 la skit buat keje + bg opinion)
A loser always part of the problem.(ni org yg mls buat keje,cuai, pastu byk songeh)

A winner always has a plan.(kalau anda gagal merancang, anda merancang utk gagal)
A loser always has an excuse.(klu byk excuse pun x bleh jugak... sampai bile keje nk siap... last2 org lain yg kene buat)

A winner says: let me do it! (yg ni mmg bagus, tak banyak songeh dan rajin. soh buat keje dia buat je..)
A loser says: that’s not my job!(ni org yg lepas tangan dan tak serius!)

A winner sees an answer in every problem.(maksudnye bijak tangani masalah la..)
A loser sees a problem in every answer. (Dah bagi solution pun malas nk buat! lagi satu dia ni jenis yg takut nk mencuba..)

A winner says: it may be difficult but it’s possible. (yg ni dia berfikiran optimis, bermotivasi dan yakin,.. tapi nk optimis pun biar la realistik sikit)
A loser says: it may be possible, but it’s difficult.(buat dulu baru tau.... kalau gagal tu mende biase la)

sekian dari hamba yg lemah lagi hina.....

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

1 Comments:

At 8:32 PM, Anonymous Anonymous said...

thanks 4 da quotation. However, being a loser doesn't mean that he (or myself) can't be a winner someday.

Sama2 lah kita mengubah diri kita. Just wait and see the day where the "true winner" will be among of us.

 

Post a Comment

<< Home