detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Thursday, May 11, 2006

man of the match

Image and video hosting by TinyPic

Skarang ni tgh pukul 1.12 pagi, hari khamis… mase ni aku tgh saje2 layan lagu ACAB tajuk ‘fight for your right’.. lagu yg aku amek kat zikri… takder la sdp sgt lagu ni.. tapi sebab video klip dia pasal penyokong anwar ibrahim tgh ‘fight for the right’… right of justice, human right, right to freedom and so on… itulah yg membuatkan lagu ni unik,… opss… aku bukanlah penyokong anwar, sebab sampai arini aku still tak tau same ade dia betul2 bersalah atau tak.. klu dia bersalah pun dia mesti dilayan dgn adil… tapi aku adelah penyokong islam…

Sejak 2,3 ari yg lepas… aku ade satu tabiat baru dalam idup aku… tabiat tu diilhamkan oleh permainan bola sepak… atau lebih specific lagi aku dapat ilham ni mase main game bola sepak winning eleven di mana setiap perlawanan dimenangi akan ternobat seorang ‘man of the match’, iaitu pemain yg menyumbang kepada kemenangan team tu atau player yg paling perform sekali dalam match tu… (tapi kalau nak ikutkan, aku la yg sebenarnye man of the match tu sebab aku yg main game tu smpai menang!)

tabiat aku tu adelah begini….aku anggap dalam satu ari, idup aku bermula pade pukul 12 pagi, dan berakhir pade kul 12 tgh malam… dalam tempoh tersebut aku akan mencari dan menamakan ‘man of the day’ iaitu org yg PALING MEMBUATKAN AKU GEMBIRA atau org yg PALING BERMAKNE BAGI AKU pade hari tersebut… tapi ‘permainan’ ini kdg2 susah gak… sebab aku ‘terpakse’ menamekan sorang saje ‘man of the day’ tersebut… tak kire la manusia tersebut adelah driver bas ke, penjaja kat kota raya ke, makcik cleaner ke, budak kecik ke, pustakawan ke…. Sesiape saje aku boleh nobatkan sebagai man of the day aku…

Penah pade satu hari, mase tuh pagi2 lagi, adela sorg insan ni telah membuatkan aku senang hati… then aku terus yakin bahawe insan tersebut adelah man of the day aku, then rupa2nye tengah hari tu aku terus ‘dingin’ gaduh ngn dia sebab salah paham yg ‘ciput’ je… pengajarannye ialah, tunggulah sampai saat2 terakhir pukul 12.00 tgh malam untuk membuat keputusan, siapakah man of the day anda…!!! Tapi mmg betul, insan tersebut adelah man of the day aku pade hari tersebut, sebab malam tu kitorang berdamai balik!!

Then otak aku flashback balik hari2 dalam minggu lepas, sebelum aku bermain ‘game’ ni, then aku ade teringat satu hari tu, malam tu aku telah ‘melepak’ ngn sorang budak name amir. Dlm pertemuan singkat tu baru aku tau rupenye mamat ni mmg best, kelakar, share minat yg same, kene ngn jiwe aku, dan tak byk songeh… then aku terus memilihnye sebagai man of the day aku pade hari tersebut!!! Okey, bai-bai!!!

Sebenarnye tabiat aku ni ade gak moralnye… itu korang pikir sendiri la…

SALEAMT MNCEBUA!! (selamat mencuba)

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home