detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Friday, June 02, 2006

robot awesome - o

Racau malamku, an introduction…

Citer di bawah adelah cite yg suke2 je aku taip menantikan mase ngantuk aku pade mlm hari…

Woih… jam tgn aku menunjukkan kul 3.35am, hari jumaat, 2 jun 2006…. Tapi aku still tak tido lagi.. hehehee… pagi tadi aku bergegas nak pegi kelas PIL 2 kat LTA aikol pade pukul 10, tapi LTA tu hanye dibuke pade pukul 10.40… then lekterer aku terus malas nk mengajar… so dia declare kate kelas postpone kul satu karang…

bukan hape, dalam kelas yg lepas dia gak yg kate nak abiskan satu topic tu,,, so impossible la kalau dia nk abis kan topic tu dalam mase tak sampai setengah jam… pastu aku pun melate2 la kat sekitar aikol tu sengsorang, nk tunggu sampai kul 11, baru kelas PIL 1 aku bermule… then aku pun masuk la kelas tu bile dah kul 11.

Focus Kosmo bosnia

Pastu dah kul 11 kelas still tak abis2 gak sebab ade sorang mamat bosnia tu suke sgt tanye soklan pasal undang2 antarebangse at the end of the class kat lekterer tu… lekterer tu plak klu jawab gerenti panjang dan lame giler sampai aku rase mcm nk meletup je dalam kelas tu… tapi aku kene respek kat lekterer aku yg mmg power abis knowledge dia tu… lagi pun aku ni kan student dia, so kene la hormat kat dia, baru la berkat… tiber..!!!

Mase dlm kelas tu pon aku sebenarnye bukannye focus sgt… sebab pe ntah aku tak leh nk focus kat lecture tu.. sebab takde mood nk blaja kot… member aku yg dok sebelah aku tu lagi la ‘keji’ giler… langsung tak tau ape2 dlm kelas tadi… mane taknye, sejam dia dalam kelas tu, sejam tu la dia bace paper kosmo!! Ih, tak logik langsung tindakan beliau tersebut!! Lekterer aku tu plak jenis yg baik nak mampos… tak penah nk marah org! tapi lekterer mcm tu la yg aku nk! Hahahaha!!

Konco di LTA

Pastu kul 12.10 baru aku kuar kelas… ingatkan nk jumpe yazid kat law centre, tapi yazid dah blah gi STAD, so aku pun bergegas la gi ke sane nk jumpe yazid… so kitorang pun setelkanlah keje2 prep n tech untuk silver workshop akhi untuk mlm tu… sebenarnye untuk kerusi2 dan meje2 untuk catering aku dah tempah kat IIUM property (IP)..

tapi tup2 barang2 tu tersalah dihantar oleh konco2 abg ilyas (from IP) ke LTB aikol… sedangkan pogram kitorang mlm tu kat LTA aikol!! Then aku terus tepon abg ilyas kat nombor enset beliau, lantas dgn selambe beliau menyatakan kitorang kene angkat bende2 tu sendiri ke LTA sebab konco2 dia tak berape available pade hari tu!!

Rezeki perut pertama

Then aku pun terus masuk kelas PIL 2 aku bile menjelangnye kul 1 ptg, pastu aku masuk plak kelas Tutorial PIL 1 aku kul 2 ptg tu… then aku memasukkan rezeki pertame dalam perut aku pade hari tu pade pukul 3.30 ptg… pastu terus aku ke bilik yazid berjumpe ngn dia dan sazlie (budak sains bio) untuk buat video bagi mengisi tentative kosong pade mlm silver workshop itu…

last2 kitorang berjaye menyiapkan video ‘cam bodoh’ kitorang pade pukul 6.45 ptg selepas bertungkus lumus mengembleng tenage pade tahap yg tertinggi bermula pade pukul 4 ptg! Kesimpulannye kitorang membuat video tersebut dalam tempoh 2 jam 45 minit!! Durasi video ‘cam bodoh’ tersebut adelah 8 minit lebih… maka terimalah seadanya bagi yg telah menonton video tersebut! Hahahahahaa!!

Projector emosi

Then kul 7 ptg sblm magrib aku dah terpacak kat LTA aikol untuk setup venue sewajarnye.. make aku pun memetik suis lampu bagi menerangi ruang dalam venue tersebut tatkala tusukan sejuk aircon LTA merobek2 kulit mulus aku! Make tatkale itu dtg lah 2 orang dari ROVAS meng set up 2 bijik mocrofon dgn penuh professional… sehinggalah pukul 7.15 ptg yazid pun tibe untuk membantu aku…. (effa pun ade mase tuh,…) make kitorang pun terus menghiduplan suis projector yg berteknologi tinggi dan canggih yg dipinjam dari STAD demi tujuan melancarkan video2 yg bakal mewujudkan suasana dan emosi program dan hadirin pade mlm tersebut!!

Make program itu telah dihadiri oleh berbondong manusia yg dahagakan ukhuwah dan kasih sayang sesame insan, dan juga yg merindui keredhaan allah SWT… so byk la mende yg cambest dan cam biol yg terjadi dalam pogram tu.. mls la aku nk citer satu2…kompem sampai besok tak abis!

Lampu cinta naga

Pastu pade pukul 11.30 malam mamat ROVAS tu datang balik ke LTA nk kutip mikrofon, pastu mengarahkan aku supaye menutup summer lampu dan pintu venue tersebut! Lantas mizi yg ternampak tindakan aku itu berkate: nampaknye ko jadi prep n tech seumur idup la najib….!

Heh, tapi takpe, walaupun keje nih leceh, aku dah lali dah ngn karenah birokrasi, prosedur, borang2, surat2, follow up, inquiry2 dan aproval2 dalam hal ehwal prep n tech.. dan aku berbangge dgn tugas ini sejak aku masuk AKHI… syabas kepade yazid sbb jadi twin dragon aku untuk berduet membuat keje2 prep n tech kali ni! tibe camtu!!

Barisan hadapan

Em, besok pagi aku n the gang akan mewakili akhi untuk berjuang bertmain futsal dalam perlawanan 3 penjuru antare QYC dan Maaruf Club pade pukul 8 pagi… tapi aku still tak tido2 lagi!! so slmat berjaye kat kitorang…

Barisan kemungkinan team akhi: aku sebagai wing kiri atau keeper atau pertahanan, yazid sebagai wing kanan, adlan sebagai pemain tengah atau pertahanan, din sebagai forward (penyerang), wak joe sebagai keeper atau wing kanan… hhmmm serba boleh la permain2 team akhi ni!! (tibe je aku penoh konfident) tapi klu fitness takder, kompem kalah! Pemain import saim maybe main sebagai pemain tgh atau pun penyerang depan.

Semalam menteeku dondangkan sayang (lagu untuk mentee)

Dengan penuh cekal dan tabah
Bersatu hati menggapai wawasan
Ke arah kecemerlangan hidup
Untuk menjadi insan yang berguna…

Kami anak–anak berakhlak Islam
Berikrar dan berjanji sepenuh hati
Untuk Taat kepada Allah
Ibu bapa dan guru-guru kami

Ya Allah pada-Mu kami mohon
Dengan sepenuh ikhlas di hati
dikurniakan hidayah Suluhi jalan kami
Untuk menggapai cita yang murni

Wahai semua mari berusaha
Menuju sebuah perubahan

Sekian citer aku… akhirnye aku berjaye gak update blog aku ngn citer biol ni!!

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home