detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Friday, May 05, 2006

imahku...

4/5/2006

Hari ni kelas aku pukul 10, kelas publik internasional law 2, pastu pukul 11 aku patutnye ade kelas public internasional 1 plak, tapi kelas x jadi sebab lekterer pegi seminar ke konferense ape ntah… abis je kelas kul 11 pagi tadi aku ikut pai, yazid ngn dayat pegi makan.. kire sarapan la kot walaupun dah pukul 11. tetibe je aku tersarapan pagi, walaupun aku nih bukannye jenis yg sarapan pagi… patut la body aku ni kurus je…

Pastu aku pegi kuar duit gune buku kat bank muamalat.lepas tu ikut yazid masuk kedai maxis amek borang register sim kad, pastu ikut pai ngn dayat belek2 magazine kat kedai kat situ…. Pastu pegi library… pastu pegi tutorial… terus dapat asainment ngn presentation… kene anrar and present ari selasa minnggu depan… pastu pegi kedai potostet ngn izad, pastu pegi stad, pastu jumpe sofi, ikhwan, roslan, razik, abg adley, abg danial, abg mazli, ustat zainuddin, izad pun ade,

Pastu aku send mesege kat pakcik ariffin kate tak jadi jumpe dia arini… Pastu jumpe hazil kat ITD sebab dia keje kat situ rupenyer!! Hari ni dapat emel from adik aku halimah… ni ha emel dia yg dia antar:

abg jib...
he...he..he..
blk bila????
kat rmh tv. 9 & t.v 8 dah ada...
kat sana klau nak gn internet kn byr ker dak?
bye2...

Pastu aku reply balik:

ye ke? macam mane tetibe boleh ade tv8 ngn tv9 tu? sape yg buat? tapi tivi tu buruk la... sebelum mak beranak mu lagi abah dah beli tivi tu kat pahang....

tgk la kalau ade cuti... kalau aku rajin aku balik la....

kat uia ade lab komputer, tapi tak banyak komputer dalam dia, sebab student lagi byk dari komputer. kalau gune komputer kat lab ni tak payah bayar duit. kat uia pun ade gak CC, tapi kene bayar la... sejam rm 2. (habis dekat sini je reply surat)

Pastu kat satu kaki lima mase aku tgh jalan2 ade sorang budak jerit kat aku: GNOBMOS!!!!

Dulu ade budak ajar aku cakap Sarawak:

Kamek- saya
Kitak- awak
Aok- ya
Sik- tidak
Sik da- takder
Balit- balik
Tauk- tahu
Agik- lagi
Lok- dulu
Tek- tadi
Tok- ini
Sitok- sini
Sinun- sane
Siney- kat mane
Kejawak- comel
Kacak- lawa/hensem
Nya- dia
Embak- bawak
Kepak- penat
Tetak- ketawa
Ngegeh- mengada
Suk- suke
Alu- sangat
Cakak- kelakar
Madah- beritahu
Polah- buat

Sekian…

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home