detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Wednesday, May 10, 2006

penari kosmik

Image and video hosting by TinyPic
jam tgn aku yg berjename casio ini menunjukkan pukul 1.30 am… maka secara automatiknya otak aku terus mengestrak dari kiraan hari petama aku wujud di dunia ini sampai detik masa terkini bahawe sesungguhnye arini 10 haribulan 5 tahun 2006.

Yazid baru je kuar dari bilik aku… at least bile mamat tu melepak2 kat bilik aku sampai lewat tgh mlm ni takder la ku tido awal, boleh gak bace2 buku sikit bersempena ngn pesta carnival test2 yg bakal memenuhi jadual waktu dalam minggu depan… lagi pun kitorang ade dalam 5 minggu je lagi nk blaja sebelum final exam yg sungguh dasyat itu menjelma.

Siang tadi adelah hari yg agak tough bagi aku… sifatnya adelah seperti ala-ala kecipanan gitu… mane taknye, siang tadi je dah berlaku 3 bijik perkare besar yg membuatkan aku serabai dan tension… nasib baik aku tak sampai tahap biol dan sewel pada tahap 86.3 milibar. Dalam kate yg lain, aku still bertindak bijak menghadapi mehnah dan tribulasi hidup tersebut.. tahniah kepade diriku… tibe….

Pagi tadi mase kelas PIL 2 ade budak distribute borang survey budak2 saikology nyer reseach, so aku pun jawab la soklan2 survey tu yg menggambarkan bahawasanye ‘ketenangan’ idup aku ini sedang ‘teragut’ sejak kebelakangan ini… siapa yg meragutnya aku pun tak sure…mungkin seekor kambing hitam gamaknye…

Lantas aku pun terus berfoya2di malam hari dgn menonton citer reality ty ‘my team’ kat tv3… wah!! perlulah aku tido skarang kerana 2 bijik bola mata aku yg besar ni dah ‘lip lap’ mcm lampu neon indah (mate kanan aku kaler hijau, mate kiri aku kaler kuning).

Opss…, sebelum aku tido, meh sini aku cite kt korang ape yg aku terbace tadi:
Salah satu care nk kusyuk dalam solat ialah dgn mengambil ‘wuduk batin’. Apebile kite berwuduk, kite membasuh anggota fizikal ngn air, itu wuduk zahir. Tapi ade gak wuduk batin bile kite membasuh anggota fizikal mase berwuduk, iaitu dengan cara:

-bertaubat
-menyesali dosa yg kite lakukan
-Tidak tergila2 akan dunia
-tdk mengharapkan/mencari pujian dari manusia
-meninggalkan sifat bermegah-megahan
-Meninggalkan sifat khianat dan menipu
-meninggalkan sifat dengki

Okey, dah boleh tido dah, selamat berjaya… jom jerit ramai2:

“IASLM UGNUGL!!” (islam unggul)

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home