detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Friday, June 02, 2006

byakugan21 (refer to robot awesome -o)

ditulis oleh yazid di byakugan21:

pagi tadi mase mule2 aku celik mata,aku menyedari aku berada di satu tempat yg agak asing.adakah ini hanye mimpi atau khayalan yg bisa mengundang seribu pertanyaan..adekah ini konspirasi peringkat tertinggi utk menjatuhkan aku atau adakah ini satu penculikan oleh makhluk asing..aku kaget..aku lihat sekujur tubuh manusia sedang enak lena di sebelah aku..(tu nak pikir yg kuning2lah tu)..ooo, najib rupenyer..apsal aku tidor dgn die?aku bkn gay...kuang3..

ooo,aku kat bilik roy rupenyer. fikiran aku cube mengingat dan memutarkan kembali kantor memori aku ttg ape yg berlaku semalam..tibe..tibe aku teringat, aku, najib, roy dan izzi bertungkus lumus dari mlm semalam smpi lewat pagi utk mengedit klip video dan multimedia presentation yg akan di persembahkan dlm silver workshop mlm nih..kitorang edit klip video theme song akhi yg dicipta oleh adlan...lantaran kepenatan yg amat sgt, kami tertido di bilik roy mlm tu..

pagi tuh, serius aku ponteng kelas PIL2(PUBLIC INTERNATIONAL LAW)..jgn korang report kat lecturer aku lak.biaselah, ape gune jadi student klu tak pernah ponteng kelas kan?hahahak(ketawa jahat)..aku sebenarnyer tak sengaje nak ponteng..tibe2, aku dikejutkan oleh 1 nada sms dari najib yg bertanyakan pasal persediaan teknikal prog mlm ni..pasal lcd projector, kerusi meja, skrin..semua yg ade kaitan dgn rovas..beliau agak risau, tapi aku ttp cool sebab benda tu semua dah settle..tolonglah, aku dan najib dah bertahun buat keje ni...tibe meninggi diri..takkan kut..

sejurus selepas itu, aku pun bersiap dan terus bergerak menuju ke lecture theatre A..venue utk majlis kitorang mlm tu..1st thing yg aku buat, aku check skrin gergasi kat situ utk memastikan samaade ianye berfungsi atau tidak..alhamdulillah, ianye didalam keadaan yg memuaskan.najib kater nak juper aku pukul 12 kat depan law centre..tapi die tak muncul2..sms dari beliau mengatakan yg kelas die belum abis lagi..aku pun mengambil keputusn utk terus ke S-DEV(student development division) utk mengambil lcd projector yg telah aku tempah...aku kan seorang yg tak suke membuang mase, cume mase je yg selalu menjauhkan diri dari aku..tibe..aku bagi sms kat najib mengatakan yg aku akan tunggu die kat S-DEV.

tapi sampai je kat situ, aku tak terus pi ambik lcd, sebaliknyer aku singgah kat meja abg din (senior administrative assistant kat situ)..bukan nak jupe die tapi nak bacer paperkat situ..yelah, aku kan suka mengikuti perkembangan terbaru hal ehwal semase..bercerita pasal abg din nih, najib dah anggap abg din nih mcm abg die sendiri...tibe..abg din takd time tuh, klu tak boleh jugak aku meminta buah fikiran atau cadangan2 bernas dan nasihat dari abg din yg agak berpengalaman tersebut..tibe2 je datang seorang awek bertudung labuh bertanyakan tentang letak duduknyer abg din ketika itu..aku dg sopan menjawab yg aku tak tau kemana beradanye abg din tersebut..

tak lame lepas tu bro najib datang lantas bersalaman dgn aku..aku ckp kat die: "andriy shevchenko sah join chelsea musim depan"...tibe..najib pula mengkhabarkan satu berita yg agak "menggembirakan"..beliau memberitahu kelas PIL2 dipostpone ke pukul 1.00 tgh hari..aku terkedu, lantas berbisik ke hati sendiri, sia2 je aku ponteng tadi..kena pi gak kelas kul 1 nanti...takpe, bukankah menimba ilmu itu amat dituntuT sesangat..marilah menjadi manusia yg berilmu..

tanpa membuang mase aku terus berjumpe dgn akak yg jaga barang2 teknikal kat situ..aku tak ingat name die...tapi akak tu mmg mesralah..aku dan najib siap boleh membodek2 dan bergurau senda dgn akak tersebut..tibe..akak tu tanyer bile nak pulangkan lcd tu..aku dgn yakin menjawab, esok lepas subuh sebelum solat jumaat kitorang pulangkan..akak tu mcm taknak caye kat kitorang...aku meyaknkan akak tu dgn menaburkan janji2 manis dgn nada yg sinikal...akak tu tersenyum sinis..lepas selesai segala prosedur, kami terus ke ITD(information technology division)..di situ kami surf internet utk mengisi masa senggang sebelum start kelas kul 1.00 nanti...

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home