detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Monday, October 16, 2006

cerite sebab boring

Tadi gi bank muamalat, jumpe ngn che razi, bekas staff kat SDEV, skrang dah jadi lecturer ngajar subjek UNGS. Walau pun dia tak ingat name aku, at least die kenal aku lagi. Aku lebih byk tanye die berbanding die tanye aku. Rupe2nye dah ade 4 orang anak dah. Yg latest name imran, baru sebulan lahir. Name imran tu bro. che’ razi sendiri yg bagi. Anak yg paling tua umor 9 tahun.

Sebelum mule borak ngn die, aku tanye die dulu, nk kene panggil ‘abang razi’ ke nak kene panggil ‘ustaz’ skarang? Die dgn rendah diri suruh panggil die ‘abang’. Tapi aku panggil die ‘ustatz’ gak sebab aku respek kat die. Orang yg menjadi guru nih mesti dihormati. Lagi pun mane tau klu2 dlm bank tu ade student die yg terdengar aku panggil die ‘abang’ mesti jatuh reputasi die. Pastu kitorang borak lagi… lagi dan lagi..

Pastu bro. razi bagaitau aku tadi die baru je bar 6 orang student die from 3 section sebab tak datang kelas secare melampau dan tanpa sebab yg munasabah. Menurut nye itu adelah kali pertame die bar student die sejak mengajar UNGS 4 semester yg lalu. Katenye sebelum ni die tak kisah pun student die buat camtu, tapi kali nih die dah ilang sabar, dan pengajaran perlu diberikan.

Pastu dalam bank tu aku jumpe plak ngn salah seorang imam masjid uia. Aku tak ingat name die. Tapi die nih mmg ramah ngn students. Asal jumpe sape2 yg die kenal je, mesti die tegur. Mule kenal die sejak aku deal pasal tempat tdo budak2 mentee akhi nk tido kat masjid untuk setiap pogrem kem akhi kat uia… selame 3 tahun aku jadi member akhi ni. Dulu ustat tu offer aku beli CD seminar agame pasal ajaran sesat kat ofs die, tapi aku tak beli pun. Mase ustat tu masuk dalam bank, aku nampak die pegang satu buku macam buku resit. Tapi aku tak tau langsung bende ape tu. Pastu ustat tu pun kuar bank.

Pastu abang razi kuar, masuk plak bro. Daniel, staff kat SDEV yg ganti bro. che’ razi tadi. Make aku pun borak dan borak.

Bile aku kuar bank, aku pun nampak ustat yg aku jumped lm bank tadi, rupe2nye die tgh saman sorang sister yg pakai seksi mase bulan ramadhan kat mesin ATM bank muamalat. Die suruh sister tu tande tangan kat ‘buku resit’ tu. Rupe2 nye buku resit tu adelah buku saman. Make terpakselah sister tadi mendengar ‘ceramah petang’ ustat tadi dikhalayak ramai… oh, sungguh memalukan.

Wallahu a’lam.

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home