detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Wednesday, September 13, 2006

Top guns of big machinery

Image and video hosting by TinyPic
Top guns of big machinery

Bismillahirrahmanirrahim. 13092006, 6.10pm. Kalau ikut logika mase, this will be the final semester for me in iium. Mase ni la aku suke sgt buat mende pelik2 (bagi aku) sempene dgn event aku nk graduate tak lame lagi from iium nih. for example aku telah join kursus asas keusahawanan siswazah (group 11) selame 6 hari 5 malam kat sepang mase cuti mid term aku. Lepas balik kursus tu terus kitorang bukak yahoogroups untuk groups 11, make aku pun dapat ramai kawan dan info pasal bisnes dari kwan2 aku yg rate2nye otak diorang nih 100% bisnes oriented.

Then aku telah beli 4 tiket tgk 4 teater bahase inggeris sempene ngn minggu teater 2006 kat iium nih, tapi aku tak boleh pegi tgk satu pun show tu sebab kene letak komitmen aku ngn asainment PP mdm yoga yg mcm nk muntah aku buat! Oleh kerane PP tu jugak la aku kdg2 tak pasal2 nk marah org bile org tu bagi pressure kat aku, lantaran aku tak dapat nk tahan dah bende alah yg bername ‘marah’ tuh.

Marah dan pressure kadang2 wujud secara parallel dalam diri manusia homo sapien ni… kerane PP jugak bilik aku dah jadi mcm tapak pelupusan sampah sebab kertas2 bersepah2 atas meja dan lantai aku, alat2 tulis aku pun ntah hilang ke mane ntah sebab bertaburan kat merate dalam kompatmen aku, di tambah plak dgn kehadiran yasid yg berkampung kat bilik aku sepanjang musim menyiapkan PP nih.

Walaupun kehadiran insan buncit yg bername yasid tu menyerabutkan lagi suasane bilik aku, at least aku gembire dapat merepek2 dan membuat lawak2 mude mudi soda pop dgn dia bile aku dah berade di tahap nk muntah dan berpenyakit akibat impak PP ni, yg juge meninggalkan trauma kepade aku untuk jangke mase yg aku tak dapat nk jangke.

aku jugak tak dapat tgk teater2 tu walaupun dah beli 4 tiket sebab minggu nih, 17,18,19hb September ade kem bahase inggeris akhi, kebetulan plak miting nye jatuh pade tarikh show teater tu. Ditambah pulak aku dapat satu msg yg mengkhabarkan bahawe budget untuk kem nih tak cukup, make budak2 akhi terpakse lah mencari akal bagaimane untuk mengatasai masalah nih…

mcm tu jugak info yg aku terime dari assistant head fasilitator bile dia cakap tak cukup fasilitator untuk kem nih, make kitorang terpakse melobi rakan2 yg bukan members akhi untuk join event yg berbentuk aktiviti kemasyarakatan nih yg tiidak langsung berpaksikan untuk mendapatkan keuntungan, tetapi untuk meraih reputasi dgn mengetepikan element riak dan menunjuk2 (susah aku nk explain statement ni!). bak kate kak nelli kat SDEV tu: kite buat keje komuniti servis ni tak mengharapkan pujian, tapi kite berhak untuk mendapat pujian tersebut.

Okey, wassalam.

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home