detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Monday, September 11, 2006

tatacara fikirotak homo sapien

Image and video hosting by TinyPic
“Don’t do that again!” - kata lelaki garang, nakal dan terpesong.

Komposisi muzika sukma (an introduction)

080906 selepas masihi, 2.40am: Di C2.6 bilal, ku pakai cermin mate pelengkap mengadap computer riba si sazli versi alaf 2006. Operating system window XP 2006 ku kawal dgn cekap.

Jari jemariku ligat menekan bongkah kepingan huruf2 di papan kekunci… oh, sungguh canggih dunia hari ini… pada malam pukul 2.40am 080906 jumaat dgn yasid di sebelah kanan ku, berbaring menekan punat2 di telefon bimbitnya. Sekian sudahlah ceritra alaf baru ku ini… rabbana alaika anabna wassalamu alaina…


Lelaki garang, nakal dan terpesong yang lambat

0909206 selepas masihi, 1.20am: Sekarang rumah aku kat kampong ***** ****** kat kedah sane nun! Kesimpulannye dah 12 tahun aku kat bumi kedah darul aman. Aku nk bagitau satu fakta: dalam 12 tahun aku kat bumi kedah aku tak penah jejak kaki ke pulau langkawi. Kawan2 aku susah giler nk percaye fakta ni… (komen aku: aku cume lambat untuk jejak kaki ke sane...)

Kesimpulannye aku adelah seorang ‘insan lelaki yg lambat’ (bukan lembut!!). Beberape fakta lagi tentang ‘kelambatan’ aku:

1. mule pandai bawak basikal mase darjah 5

2. mule jadi competent computer/internet user mase first year kat IIUM. (yg ni lagi la ramai org tak percaye)

3. mule memiliki tulisan tgn tetap mase umur 22 tahun, di final year aku kat IIUM. Sebelum ni tak pernah ade tulisan tgn yg tetap!

4. aku beli roti, sehingge tarikh luput dia 04092006, aku tak makan lagi. Pastu pade 09092006 baru aku makan roti tu dgn name allah.

5. bapak aku ade sebijik kereta n moto, kakak aku ade sebijik kereta n moto, abang aku pun ade sebijik kete n moto, tapi aku tak penah hafal nombor plat kenderaan2 tersebut!! Sebenarnyeaku lambat mengingat!(satu2nye nombor plat kenderaan dalam dunia ni yg aku ingat adelah no plat kete lame papa aku: JAE 8213!)

6. antare byk telepon dalam dunia ni, aku hanye ingat 2 nombor je: iaitu nombor telepon rumah aku dan nombor telepon enset aku… sebenarnye aku lambat mengingat!


Generasi televisyen 1

Aku tau sikit2 pasal hizbullah (klu salah tolong betulkan):

1. Hasan nasrallah adelah pemimpin persatuan hizbullah kat lebnon skarang ni.
2. hizbullah adelah persatuan pegikut2 syiah kat lebnon
3. ‘hizbullah’ bermaksud ‘parti allah’.
4. pengikut syiah adalah org islam, tetapi terpesong dari ajaran islam yg sebenarnya.
5. salah satu objektif penubuhan hizbullah adelah untuk halau org2 yahudi dari masuk ke lebnon.
6. pengikut syiah percaya kepada kemunculan imam mahdi mengikut versi merelka sendiri.
7. diorang percaya imam mahdi akan muncul pade suatu mase kelak untuk memimpin dunia baru islam.
8. diorang berpendapat hizbullah tak boleh berjuang untuk mewujudkan dunia islam selagi imam mahdi belum muncul untuk memimpin dunia islam tersebut.
9. tapi dari dulu sampai sekarang imam mahdi yg ditunggu2 tak muncul2.
10. maka diorang tukar pendapat iaitu: tak semestinya menunggu kemunculan/kelahiran imam mahdi yg sebenar, tapi mana2 pemimpin yg hebat yg muncul dari kalangan syiah boleh dianggap sebagai ‘imam mahdi’.
11. pengikut syiah di lebnon ade yg berpendapat bahawa hasan nasrallah adelah ‘imam mahdi’ tersebut.
12. hizbullah adelah pertubuhan yg sah dari segi undang2 lebnon sebagai sebuah pertubuhan berdaftar.
13. baru2 ni bila tentera yahudi dari Negara haram Israel menyerang lebnon, hizbullahlah yg giat berjuang menetang mereka.
14. dalam hal ini org islam kene sokong hizbullah walaupun diorang sesat, sebab diorang tetap orang islam.
15. orang islam mesti menolong orang islam menentang kejahatan. Orang islam mesti menentang yahudi dan Israel.
16. sekian.


Radiasi sensasi sensual

‘Tukang kata’ sent a post at cakapcakap.forumwise.com:

bengang gile tgk berita psl israel laknatullah nie... kurang ajar gile siot... mula2 palestin..skang nie serang lubnan pulak.. mmg kurang ajar... dah le takde tanah dalam dunia nie... nak tunjuk lagak pulak... tak pasal2 serang lubnan... alasan kate tentera nak serang tentera hizbullah..

alih2 budak2 kecik jadik mangsa... kediaman awam musnah... rumah orang abeh kena bom..ape kejadahnye..mak bapak askar2 israel nie tak ajar ape... kurang ajar sgt... kalo bole sepak... nak sepak je sekor2... takpun pegi sepak mak bapak diorang.. best gak tue... PBB pulak pejam sebelah mata benda nie... anta tentera pengaman konon... amenda nak diamankan....

israel bukannye reti bahase... diorang mane sekolah... nile bangsa yg tak sedar diri... dalam bumi dah takde tanah... buat hal pulak... amerika konon nak selesaikan... boleh jalan le...condoleze rice nak diplomasi konon... mane hasil diplomasi... takde pun... org makin mati adela... PBB pun mcm anjing... kena suruh je memanjang.. ape nak jadi dunia skang... Aduh!

‘Rentaka’ (moderator) replied:

bercakap memang senang... tapi nak melaksanakan nak mematerializekan tu plak susah... bukannyer susah tapi dah resam org kiter bercakap lebih hebat dari bertindak... tapi takpelah.. at least kiter dah mulakan step kite dgn bercakap.. kemudian kiter bergerak lah pi stage yg seterusnyer

‘Skyblue’ also replied:

TAKBIR!!!

Another moderator replied:

PBB mmg tak bleh buat ape2 sbab PBB dikawal oleh members of BIG FIVE yg ade kuase veto dalam membuat keputusan dan resolusi PBB. provision dalam statute PBB kate BIG FIVE tu tak boleh dihapuskan dan dibubarkan.

siapekah big 5 tu? diorang adelah amerika, perancis dan lain2 negara yg semuanya konco2 USA.

perancis pun dari dulu lagi dah bersekongkol ngn england nk jatuhkan pimpinan islam mase zaman salahuddin al ayyubi menguasai masjidil aqsa!

kerajaan haram israel mmg jahat, sebab tu diorang bunuh org islam kat palestin and around the world sebab diorang benci giler kat islam, dan taknak tgk islam berkembang.

tapi tak semua org yahudi jahat. for example ade segelintir golongan rakyat yahudi yg tak setuju bahawa org yahudi patut bunuh org islam kat palestin/israel, sebab mmg dalam kitab yahudi tak penah ade kate mcm tu pun.

diorang punye point iaialah klu kite serang org islam, org islam akan bersatu dan serang kite balik, so tak payah la kite nk susah2 berjuang nak dirikan negare israel.

bukti tak semua yahudi ni jahat pun dah berlaku kat zaman nabi, sbb ade org yahudi yg peluk agame islam.

kenape yahudi nk sgt tanah palestin tu?

sbb diorang dakwa itulah tanah milik mereka sejak zaman nabi musa lagi. (kaum bani israel) tapi sebab diorang selalu ingkar kat nabi musa dan selalu bunuh nabi2 lepas zaman nabi musa (for example nabi yg kene bunuh gergaji dalam batang pokok tu dan pembunuhan nabi isa a.s - setengah ulamak berkate nabi isa mmg btl2 mati kene bunuh, bukannye jasad dia diangkat kelangit), make allah pun melaknat diorang dan mengutuk diorang.

so bile dah dilaknat oleh allah SWT, diorang tak layak lagi tinggal kat tanah palestin tu sebab bumi palestin adelah bumi suci yg diduduki oleh para2 nabi je. klu dah tentang nabi, tak layak duduk kat palestin!

sebab itulah sampai hari ni sebenarnye diorang tak layak untuk bina kerajaan kat palestin tu. tapi sekarang yahudi dah kuasai palestin dan memberi nama negara israel. masjid al-aqsa yg suci tu telah di conquer. diorang sebenarnye nk runtuhkan terus masjid tu. sebab diorang nk bina kuil yahudi (haykal) kat situ menggantikan masjidil aqsa.

sekarang ni pembinaan sedang dlm process dan masjidil aqsa semakin nk runtuh. sebab pembinaan tu adelah dari dalam tanah bawah masjidil aqsa. diorang justify penggalian tu adelah bertujuan nk cari artifak dan peninggalan sejarah bahawe dulunya sebelum masjidil aqsa tu dibina adelah kawasan kuil lama org2 yahudi.. wallahuaklam...

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home