detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Monday, August 14, 2006

Adinda kakanda bunga matahari berdansa dan berdusta

Image and video hosting by TinyPic
komposer: biroo
kemera: sazlie
event: 8th mentoring
venue: in front of IIUM mosque

Adinda kakanda bunga matahari berdansa dan berdusta


Scene 1: watak wawi, atoi, pizin dan abg adli

15.08.06. selase. Pas aku semayang maghrib, aku terus balik bilik. seketike lepas tu aku pun nk mule la buat surat2 untuk keje PP2 aku. then kul 8.30 wawi datang bilik aku ngn lengkap berpakaian sukan ajak aku ngn atoi main futsal kat luar. Pastu aku pun terus tutup balik PC aku, pegi ikut wawi main kat luar.

Kul 12am (16.08.06. rabu) baru kitorang sampai UIA balik. Kul 1 am aku pun mule la buat surat2 keje PP2 aku sambil mate terkebil2. At this time pizin dtg ke bilik aku menegur2 aku, dan mengatekan dia nk tido kat umah abg adli mlm tu sebab ade hal.

Scene 2: watak gorilla, SMS, maxis 012 dan lampu bilik

Pukul 2.40am aku dah stop taip surat2 tu. Then aku teringat nk SMS panggil budak2 akhi dtg meeting pade hari khamis mlm. Bile time nk send je mesege tu, enset aku secare kurang ajarnye mengatekan bahawe kredit aku dah expired! Make aku pun secare malangnye terus rase seolah2 diperbodoh2 kan oleh maxis 012! (mcm mane aku boleh tak sedar kredit aku dah expired pade pukol 12am tu!)

Then bile dah pukul 3 tu sume bdk bilik aku dah tido. Aku pun dah ngantuk tahap bapak gorilla nk tido dan serta merta tutup lampu bilik aku. Lepas tu dgn tak semena2 aku dgr org ketuk pintu bilik bagi salam pade pukul 3 am tersebut!

Scene 3: watak wadi, air susu dan paint

Aku pun terus tension sapekah gerangan mahluk tersebut yg berani mengganggu kedaulatan daerah ketenteraman aku pade pukul 3 pagi! Rupe2nye wadi dtg bilik aku dgn membawa air susu yg menjadi santapan beliau pade pukul 3 pagi tu! Aku pun trus bukak balik lampoo bilik aku. Wadi mengatekan bahawe dia tak ngntuk lagi, so dia datang la saje2 nk borak ngn aku.

Then kitorang takder topic sgt nk borak. Hampir lame lepas tu, aku pun dah jadi sangap yg tak tertahan2 lagi. pastu secare tak logic dan tanpa kesinambungan dgn suasana sepi itu, tak pasal2 aku cakap gini kat wadi: “meh aku ajar ko care2 nk edit/design gambar gune paint”. Wadi ckp dia tak pandai gune paint.

Scene 4: watak jam tangan

Make aku pun telah bagi workshop percume aku kepade beliau… Sebab ape yg aku belajar pasal paint ni pun secare percume gak, iaitu dgn buat2 tau… barulah aku tau rupenye paint tu byk fungsinye dan kdg2 sgt mengkagumkan hasilnye, seolah2 gambar tu diedit/didesign gune macromedia fireworks/adobe illustrater/photoshop. Hehehe.. (takkan kot….).

Pastu pukul 3.40am make wadi pun meminta izin dgn hormatnye untuk pulang ke bilik beliau! Make kali terakhir aku melihat jam tgn aku pada pagi tu adelah pade pukul 4am sebelum aku tertido tak sedar ape2 dah pastu!

Allahu yaghfir lana, walhamdulilahi rabbil ‘alamina, wa ilal liqa’ fi wagtin ma bi syaknihi...

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

2 Comments:

At 2:05 PM, Anonymous Anonymous said...

best regards, nice info » » »

 
At 5:06 PM, Anonymous Anonymous said...

Keep up the good work http://www.residential-interior-design.info

 

Post a Comment

<< Home