detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Wednesday, August 02, 2006

soda pop rock n roll

Image and video hosting by TinyPic

Aritu aku, badrul, and yazid gi potostet legal dokumen untuk kitorang and kawan2 kat satu kedai potostet (kedai tersebut terletak amat jauh dari UIA, dan aku terpakse rahsiakan name kedai tu…). Sejam lamenye kitorang duk dalam kedai tu sebab byk gile mende nk kene potostet.

Kedai tu pun dah nk tutup mase malam tu, ditambah plak dgn byk lagi mende akak tu nk kene potostete from customer2 yg lain, make akak tu pun membuat muke tensen. Kelihatan 2 muda mudi menunggu dalam kedai tersebut sambil isap rokok dan borak2 ngn akak yg satu lagi, tgh buat keje2 binding dan membuat kire2.

Make aku, yazid dan badrul pun membuat aksi2 dan karenah2 ala geng soda pop rock n roll, dan membuat bising dan kecoh kerana kebosanan menunggu yg teramat lame. Sehingga kami pun mati akal untuk mencari idea membuat kecoh, walaupun telah sedia maklum bahwa kamilah pakar membuat kecoh dan bising di atas muke bumi ini.

Make aku pun automatikly rase bohsan yg amat sgt dok dalam kedai tu, dgn tak semena2 aku pun pegi la duk dekat ngn akak yg tgh membuat keje2 potostet tu untuk borak2 ngn dia. Lalu aku pun ngn selamber soda pop rock memulakan bicare siswa aku.. (tetibe je bicara siswa!)

Aku: okey ke kak? (merefer kepade keje potostete legal dokumen kitorang yg belambak2 tu)
Akak: ok… tapi lame skit la… sebab kene potostet byk kan… satu2 plak tu…
Aku: kedai ni tutup pukul barape kak?
Akak: kul 10 karang tutup la.
Aku: bukak kul brape?
Akak: kul 9 pagi dah bukak.
Aku: oo.. jadi akak ni keje dari pagi la ni?
Akak: tak, akak masuk keje pukul 2 ptg.
Aku: kedai ni sewe ek?
Akak: ak ah, sewe..
Aku: bare ratus ringgit sebulan?
Akak: rm 600
Aku: Dah lame kedai ni bukak?
Akak: Dah 3 tahun dah..
Aku: akak dah keje sini berape tahun?
Akak: 2 tahun.
Aku: dulu sebelum keje sini buat ape?
Akak: sebelum ni keje ngn kedai potostet sebelah (sambil senyum2)
Aku: abis tu kenape keje kat kedai ni plak?
Akak: bos tak bayar gaji, sebab tu keje kat sini pulak.
Aku: oo.. apesal dia tak bayar gaji?
Akak: entah, tak tau plak.
Aku: akak mintak tak duit tu?
Akak: dah mintak dah, tapi tak bagi gak. Sebab tu akak curik duit dia.
Aku: akak curik? Tak baik tau mencurik.
Akak: dah tu sape soh tak bayar gaji saye.
Aku: brape byk gaji akak yg dia tak bayar tu?
Akak: dalam rm 500 je…
Aku: oo… em, mesti akak curik lebih dari tu kan? (soklan ni selamber bodo je aku tanye kat dia!)
Akak: dia tak bayar gaji saye, saye curi la duit tu….. (senyum je..)… (aku tak dapat jawapan samade dia curik lebih ke tak)
aku: akak rumah kat mane?
Akak: melati.. (melati kat mane pulak dah ni! Taman melati ke?!)
Aku: oo.. kire jauh jugak la rumah akak dari sini ek… (tak tau melati kat mane, tapi ckp rumah dia jauh! Hehehe…)
Aku lagi: akak mmg asal org KL ke? Ke datang dari utare ke…?
Akak: tak lah.
Aku: abes tu?
Akak: teka la…
Aku: mane saye tau…
Akak: teka la…
Aku: tak nak lah teka..
Akak: saye orang Indonesia…
Aku: ooo… orang indonesia… dah lame dtg Malaysia?
Akak: tak, akak lahir kat sini… (kompius aku!)
Aku: kak umur brape kak? (tetibe je tanye umur dia!)
Akak: teka la, saya erase saye lagi mude dari awak.
Aku: mane saye nk tahu berape umur akak.
Akak: teka je..
Aku: em… 27?
Akak: (gelak)… ade ke 27 tahun.. saye mude lagi lah!
Aku: abis tu berape?
Akak: 21 lah!
Aku: laaaaaaa…. 21 ke? Kirenye aku lagi tua dari ko la…! (terus aku ganti perkataan ‘saya’ dgn ‘aku’! muke tua mcm ni baru 21 tahun ke?)
Akak: itu la, saye dah cakap tadi…
Aku: buat penat je panggil ‘akak’ dari tadi…
Akak: dah awak panggil saye akak, saye layan je la...!

Lepas tu potostet kitorang dah siap, summer sekali rm **.** sen. Lepas aku mintak diskaun dapat rm **.** je! Aku, badrul and yazid pun blah…

Itu je perbualan yg relevan ditulis di sini dan yg aku masih ingat… Mase aku tgh borak2 tu, sekali sekala yazid dan badrul mencelah2 dan merapek2 same ngn aku… kdg2 mesin potostet tu buat ragam, tu yg lame sgt kitorang tunggu tu…

Moral of the story: JGN CURIK DUIT BOSS! BERDOSA!!

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home