detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Monday, June 19, 2006

tak pasal-pasal oren

Image and video hosting by TinyPic

blok B UKM


hari isnin, 19-7-06. aku bangun tido pukul 10.30 mlm, then aku terus selongkar bilik aku kemas barang2, buku2, baju2 and soon. pukul 2.00 pagi baru aku siap kemas barang2 aku...pastu aku pegi bilik wawi, bukak PC mukhriz (mukhriz takder kat bilik), pastu aku jumpe movie jepon dan siri korea dalam PC tu, terus aku layan sampai pagi besok (selasa 20-7-06)...

hari selasa 20-6-06: sepas subuh aku tak tidor lagi... bile pukul 7.30 aku pegi tepon abg ****, then dia kate nk dtg amek aku lambat skit. pastu aku terus naik bilik tido (ngantok seh tak tido mlm tadi!)

tup-tup pukul 12 tghari aku ngn abg **** dah sampai kat UKM, pegi jumpe org kat ofis pusat kokurikulum UKM, puan zawiyah ngn sape ntah mamat sorang lagi tu, tak ingat plak name dia!

mase kat UKM aku tepon izwan (budak sewe kete), katenye nnti pulangkan kunci kete kat blok B 1.7... pas aku letak tepon tu baru aku ingat nk tanye blok B tu kat kolej mane... pastu terus aku 'buat2 tau' agaknye blok B tu kat bilal la, sebab pizin yg amek kete tu duduk kat bilal.

pastu kul 1.30 pm kitorang lunch kat kajang. kul 2.30pm kitorang sampai kat uia balik... terus kitorang pegi bilik B 1.7 kat bilal tu. aku pun terus la ketuk pintu pangggil name izwan, tapi takder org. pastu aku call izwan, katenye dalam 5 minit lagi dia sampai bilik.

pas 15 minit tunggu dia tak sampai2 gak. tibe2 ade sorang mamat dtg bukak pintu bilik B 1.7 tu then masuk dalam tu. aku ingat dia tu izwan, pastu aku pun selamber je folow dia masuk dalam.. aiseh! rupenye dia tu bkn izwan. according to him, kat bilik tu takder langsung budak name izwan!

pastu abg **** tepon budak izwan tu tanye dia dok kolej mane! abg **** marah kat budak tu: "laa... kat sidik ke! ingatkan kat bilal! aku tunggu ko kat sini mcm nk mati!"

karikatur melaka berturut-turut

pukul 3.00 pm, kitorang kat S-DEV jumpe bro. danial, isi borang tempah bas ngn borang booking LCD projector dan heler. abg daniel ckp kat aku kate working paper progrem bulan merdeka 2006 kene hnatar sebelum 17 hb julai 2006! (balik bilik tu aku terus bagitau mende nih kat mizi).

then aku borak2 kat bro. danial kate nk buat merdeka edu visit kat cameroon highland. tapi abg daniel and sorang lagi abg (tak tau name abg tu) kate tak boleh buat kat sane, sebab kat cameroon higland tu takde nature dan konsep 'progrem merdeka'. klu buat pegi melake boleh la... (tapi dah 3 tahun berturut2 dah akhi pergi melake!!).

then kepale hotak aku nih terus je suggest kate nk buat merdeka exhibition week kat kaki lime ITD lelaki, dlm 5 hari. kite boleh pamerkan lukisan2 karikatur yg bertajuk/konsep kemerdekaan.. disamping tu boleh gak jual lukisan tu, then duit tu masuk ke akaun akhi... then abg daniel ckp: ok, boleh buat working paper. em... agak2 aku members akhi ade la 2-4 orang pandai melukis. pastu nk kene approach lagi budak2 arkitekture yg pandai lukis, so diorang la yg akan melukis karikatur2 tu...

kambus mende alah

pukul 6.55 pm: aku balik bilik aku, tgk izzi sorang2 kat dalam bilik tu, dah ready nk balik kul 9 mlm tu. then aku terhidu bau najis seekor kucing dalam bilik tu! akhirnye aku dan izzi terjumpe najis tersebut dalam keadaan yg sungguh fresh dan memualkan berade di atas katil salah seorang budak bilik tu (tapi dia dah balik umah dah mase tu!!). aku tak tau mcm mane nk cuci mende alah tu... apetah lagi izzi yg kelihatan termangu-mangu dan hilang akal melihat insiden kejam tersebut.

then aku bukak kipas laju2 supaye bau yg mcm cilanat tu 'hilang'. pastu aku pun ambek baldi sape ntah, turun bawah blok amek pasir kat tempat parking moto, naik balik kat bilik, aku 'kambus' mende alah tu ngn pasir tu... supaye bau tersebut lenyap, dan kebasahan mende alah tu diserap dek pasir. biarlah bende alah tu terkompos bersame pasir tu.. (ini adelah kali kedua kucing name misha tu 'buang' atas katil mamat tu dalam mase sebulan nih!) pukul 12 tgh malam mizi bertolak pegi program bakti siswa kat rompin.

hari ni: 21-06-06 (rabu), aku kat bilik wawi, mengadap PC mukhriz (mukhriz pegi visit ke india ikut progrem uia)... besok pagi2 lepas subuh aku berikrar nak balik kedah, nk naik bas plus liner... subhanallazi sakharalana haza wama kunna lahu muqrinin wa inna ila rabbina lamunqalibuun. amin.

john penstil, uia, ghana, republik chech dan israel

sekarang ni klu korang perasan ade circulation dari persatuan pelajar2 ghana kat uia ni mintak maaf atas satu insiden, mengatekan bahaw diorang sungguh kesal, kecewa, dan tidak menyokong sama sekali tindakan seorang pemain bola pasukan ghana mengibar2kan bendera israel mase ghana lawan republik chech.

hari tu mase world cup match ghana lawan republik chech, ghana menang 2-0. (malu gile republik chech kalah ngan ghana, sebab ghana pasukan baru dalam world cup). pemain pertahanan ghana name john penstil mase tu mengkibar2kan bendere israel bile ghana berjaye menjaringkan goal pertame dan kedua... mcm menyokong israel!

2,3 hari pas tu pengurus pasukan ghana mintak maaf kat sume sebab john penstil buat cam tu. katenye ghana tak bermaksud nk sokong israel, atau nk promote israel. kate john penstil: dia buat mcm tu sebab nk menghargai peminat2 dia kat israel (dia nih main bola kat kelab israel).

tapi sebenarnye penstil ni dah nk kene buang oleh kelab dia kat israel tu, sebab tu la mase team dia jaringkan goal dia kibar2kan bendere tu, konon2nye supaye kelab dia kat israel tu rase bangge dan terus amek dia bermain semule... (begitu la info yg aku bace dalam surat khabar dan circulation tu...)

moral: jangan sokong israel!!

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

2 Comments:

At 7:41 AM, Anonymous Anonymous said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

 
At 12:07 PM, Anonymous Anonymous said...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

 

Post a Comment

<< Home