detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Wednesday, June 07, 2006

epal hijau...

Ade org tanye pasal parut bawah mate kanan aku ni mcm mane boleh ade?… mmg obvious pun mende ni… seingat aku parut ni aku dapat mase darjah 2 or darjah 3, mase aku sekolah kat sekolah kebangsaan tanjong lalang kat pahang dulu2 mase aku kecik! Jgn tak tau, allahyarham sudirman mase kecik2 dulu pun belajar kat sekolah ni jugak… (al-fatihah)

Pasal parut tu, mase tuh aku sekolah sesi ptg… so sebelum loceng masuk kelas bunyik, aku pun pegi la main (budak2 mmg suke sgt main2 ni.. tambah2 aku yg mmg hiperaktif nih!!) kat satu tempat lapang berumput, dekat2 tempat parking kerete… aku still ingat lagi mase tuh aku tgh makan eskrem.

So mase ku tgh jalan2 kat situ aku nampak la satu tin susu cair berkarat ntah sape ntah yg buang kat situ… then aku pun main la sepak2 tin tu ngn kawan aku seorang budak gemuk muke Chinese look, tapi org melayu… (aku yg mule dulu sepak tin tu!) pastu kawan aku pun sepak la tin tu kat aku balik .. kitorang main sepak2 tin tu dalam jarak 4 depa tgn aku yg berumur 22 tahun nih…

lastly kawan aku dah taknak main dah, tapi aku yg ajak dia main lagi ngn aku… pastu dia pun buat la satu lagi tendangan terhadap tin susu tu lantas dgn tidak semena2 tin itu telah melambung dan terpelanting ke muke cute aku, btl2 bawah mate aku… then aku merase sgt sakit… dan menekup muke aku ngn tapak tgn comel aku… dan aku melihat darah yg sgt byk membasahi muke aku dan tapak tgn aku…!!!

Yg ni paling aku tak paham sampai sekarang, klu korang tgk parut tu kecik je, tapi darah dia kuar mmg byk giler.. agaknye kene kat urat penting kot…

So kawan2 aku sume dtg kerumun kat aku nk tgk peristiwa yg penuh bersejarah tu (bersejarah ke?) make aku pun tak dapat menghabiskan eskrem tersebut dan terus bagi kat kawan aku abiskan eskrem tersebut… em, kesian kat kawan aku budak gemuk yg sepak tin tu, gelabah abis dia…

Tapi aku tak penah marah pun kat dia, sebab aku merase hepi bermain sepak2 tin tu ngn dia.. dan dia adelah salah seorang kawan aku yg paling baik dan tak nakal… klu duk dalam kelas tu diam2 je, takde la main lari2 dan buat bising mcm aku ni…

Pastu aku terus ‘diiringi’ dgn hormatnye olih kawan2 sekonco aku ke bilik guru dan telah di interrogate dgn bermcm2 soalan kenape incident tersebut boleh berlaku… then luka kat bwh mate aku telah di tampal dgn kapas dan telah di soletip … make sepanjang hari aku kat sekolah mase aritu muke aku telah dihiasi dgn kapas tersebut… sampai rumah ptg tu baru aku bukak kapas tu…

Pastu luke tu aku selalu usik2, lalu dijangkiti bacteria dan parut tu pun kekal dgn hodohnye… sekian..

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home