detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Wednesday, June 07, 2006

superhero...

Image and video hosting by TinyPic
Setakat manekah kuatnye memori aku? Meh sini aku nk check sikit2…

mule2 aku lahir kat chuping, perlis… lahir kat rumah je… tahun 1983 (waktu ptg kot). Mama aku dgn penoh konfiden telah memberikan name aku. Kat sini la aku masuk spital dalam seminggu kot lepas pengsan terminum minyak tanah…(tak logic betul aku boleh minum minyak tanah!)

pastu aku tak ingat byk sgt, tup2 aku dah sampai kat terengganu kat kuala ibai. (dekat2 masjid terapung skarang).. kat sini la zaman budak kg aku yg lasak bermule… tangkap ikan kat sawah, lastik burung, jerat burung, main bedil, panjat pokok, main mercun, dan kene kejar lembu… aku sampai kat tengganu setahun sblm aku masuk taski (mcm tadika la), pastu masuk taski, then masuk darjah satu… waktu ni la lagu isabela kumpulan search tgh top meletup2…

hoh, seriously aku tak tipoo, mase kat taski dan darjah satu aku asyik lari balik rumah je… (sebab sekolah tak best!!) sampai satu occasion tu bile aku mintak nk gi toilet sampai cikgu aku kene ikut aku sebab takut aku lari balik rumah! Mase ni bapak aku beli kerusi dan meje ruang tamu yg ade kat umah aku skarang… dan jugak katil bilik papa aku (jugak masih wujud sampai skarang).

Pastu mase pertengahan aku darjah satu, aku terus pindah plak gi pahang… rumah aku kat simpang songsang (name tempat). Aku duk sane sampai abis darjah 3. kat pahang ni la aku mule pandai faham mcmane nk tgk jam, blaja sebut hari dalam bahase inggeris (yg ni bapak aku ajar kat papan hitam dalam rumah tiap2 mlm, tertekan giler!), blaja bace quran (ni mak aku yg ajar), blaja sembahyang (ni mak aku yg ajar jugak!). kat sini gak mama aku telah membelikan aku mainan lego, sehingga aku menobatkan diri sendiri sebagai raja lego sebab terer giler main lego! Hahaha!!

mase kat pahang ni la aku belajar camane nk lintas jalan raye.. kat pahang jugak la ku telah menjadi pakar memanjat pokok yg terbilang. Then aku mule blajar main tepuk2 kad, dan main kejar2 (polis sentri). Mase kat sini bapak aku mule beli TV yg ade kat rumah aku smapai skarang, beli 2 bijik meje makan plastic kat dapur (still ade lagi skarang), kipas berdiri panasonik (ade lagi skarang), kipas meje panasonik (ade lagi skarang). Kat sini la mase bulan 10 tahun berape ntah mama aku telah melahirkan adek aku yg genius bername halimah saadiah… papa masak cucur keras mase mama masuk wad… (makan je lah!)

Name2 classmate aku:

1. Rizwan (budak macho giler dgn gaye tersendiri, aku selalu pow air dia)
2. Eddy (budak genius matematik, selalu aku tiru homework dia.. hehehee)
3. Saiful (budak jawe yg rambut dia macho giler…)
4. nurul fauna (garang dan berlagak nak mampos! Benci giler aku!)
5. zamarul (budak macho rambut kerinting kawan baik ngn eddy)
6. rahim (budak kecik yg mcm lemah je physical dia)
7. sazali (budak yg selalu kene buli, kene marah ngn cikgu, selalu bwk bekal gi sekolah)
8. rizuan fazarin (ni bkn classmate aku, tapi jiran aku… org panggil dia Erry, pengawas kt sekolah)
9. Yg lain name tak ingat dah,,,

Antare citer2 best kat TV mase zaman nih:

1. Ultraman
2. Robot tosho diamos
3. Transformers
4. Kamen riders (satria baja hitam)
5. gaban
6. mc gyver
7. citer jepun akantare
8. majalah 3

Then darjah 4 je aku dah ade kat sungai way (sekolah rendah kebangsaan sungai way), duk kat flat bandar sunway, blok G tingkat 4… (sebelum dapat umah flat ni aku duk kat umah setinggan je..) kat sg way ni la mak aku suke sgt ajar aku bahase inggeris bile time2 aku free… tak de can nk main langsung!.. kuang 3x!

pergh! Skolah kat sini yg aku paling tak tahan, pukul 6 pagi dah kene tunggu bas nk pegi skolah! Giler ah ngantuk seh! Mase ni la aku mule blaja ckp org KL… name cikgu kelas aku cikgu azwan (bukan azwan ali!) classmate aku:

1. tahir (aku tak penah menang lumbe lari ngn dia sebab dia lari laju giler!!),
2. sidik (budak yg terus tak reti membace lepas mak dia meninggal, tapi cikgu tak tau pun pasal ni, sebab dia budak baru masuk same ngn aku)
3. siva (budak genius dgn ciptaan2 canggih dan kreatif beliau)
4. tak ingat dah name bdk2 lain…

pastu pertengahan darjah 4 ku pindah kat sungai lalang (kedah).. sekolah kat sekolah kebangsaan sungai lalang.. (duk rumah taman)… tak best langsung blajar kat sini!! Classmate aku:

1. muzi asyura (name dia aku ingat lagi sebab unik)
2. redho (budak nakal yg main sepak2 roti depan kelas)
3. tak ingatlah name yg lain!

Pastu darjah 5 sampai darjah 6 aku blajar kat sekolah kebangsaan tikam batu (sg petani)… rumah aku kat kg bukit lalang, tanah lot… kat sini la aku mule pandai bwk basikal mase darjah 5 (lambat giler!), pastu bapak aku ambik inisiatif pakse aku hafal sifir satu sampai 12 (tertekan giler!). pastu kene tamper ngn guru besar sebab dia ingat aku main2 lampu toilet! (dia ingat aku membazir letrik la…)... malu giler waktu tu sebab mase dia tampar aku tu anak pompuan dia ade skali kat situ!! (anak dia skolah kat situ jugak!) kuang3x… Classmate aku:

1. Firza (orang panggil dia kak long)
2. Syafie (basikal dia cantik giler,,,!! Mahal siot!)
3. Bukhori (dgr citer dia dah meninggal sebab barah lutut, al-fatihah)
4. Rashid redho (sepupu bukhori, aku jumpe dia balik mase form 4 kat maktab mahmud, tgh jadi otai mase tuh)
5. Nazuha (budak uia, ambik law!)
6. Faizal (pengawas kat sekolah, UPSR dapat 3A 1B, org panggil dia ‘lat’ sebab ade taik lalat kat muke…)
7. Che’ putih (mmg putih pun budak ni, pas SPM pun pegi blajar kat negare org putih, kat mane ntah!)
8. Rozaini (jadi tokey sayur yg kaye giler kat pekan tikam batu!)
9. ikhwan ( keje kat mane ntah skarang ni, pas abis blajar kat politeknik)
10. Syah (ape ntah name btl dia… suke modify basikal dia!)
11. Hidayat (biase je bdk nyer… tak tau citer dia skarang)
12. Azrul (otai yg macho giler, muke mcm samseng jepun)
13. Fauzi (budak kurus yg nangis kene belasah ngn azrul kat kelas)
14. fahmi (budak muke mcm cine, akak dia graduate from university azhar)
15. Kamarul (ape citer ntah skarang!)
16. hisham (budak main bola wakil sekolah!)
17. mahizan (budak yg suke mandi parit kat sawah lepas balik kelas agame ptg2)
18. saiful asri (budak gemok kaki buli, taksub giler dia kat drawing skill aku…)
19. zurin (budak yg penah duk kat uzbeskistan)
20. zulhelmi (pengawas yg baik hati)
21. zulfadli (handwriting dia lain dari yg lain, muke dia macho! Dgr kate dah meninggal – al fatihah)
22. ahmad syam (budak badan besar yg baik, pegi sekolah tak cukup duit blanje….)
23. zaidi (bdk yg suke sgt dgn handwriting aku… ntah ape citer ntah skarang..)
24. husni (bdk kampung aku yg lame giler dah x jumpe dia... skarang ni keje ngn JPJ, bapak dia imam masjid al-ikhlas...
25. Yg lain2 tak ingat la name dia…

Sekolah menengah:

1. Skolah menengah agame sg petani(duk umah makcik aku 3 bln, pastu duk asrama plak, dari form one sampai form 3)

2. Maahad ad-dini (alor setar) (3 bln je aku blajar kat sini, 2 kali tukar umah sewe)

3. Maktab mahmud (alor setar) (lepas 3 hari duk umah pakcik aku, pastu aku sendiri apply duk asrama kat ofis pagi tu, ptg tu terus aku angkat barang duk asrama. Naik menengah rendah aku duk umah sewe balik….!! 3 bln pastu terus blah sbb nk masuk uia!)

meh sini aku nk nyanyi lagu dikir barat yg budak2 senior dulu buat performance:

"maktab mahmud jalan pegawai,
mai kemut balik lah awai"

maksudnye: maktab mahmud letaknye kat jalan pegawai, budak2 dia suke dtg lambat tapi balik asyik awal je... (loceng tak bunyi lagi dah curik2 balik!)

Dah malas dah nk citer… ngantuk ah, sok ade test!!

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home