detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Wednesday, April 06, 2005

m e r a h m e t r o k u . . .

(sambuingan...)

Bangunan berkembar petronas, kuala lumpur city center!!... tiba2 hati saya berdetik!..

ya!! saya nekad mahu ke sana sekarang... terus saya melompat dari katil...menyarung seluar khakis... tangan pula mencapai jersey bola sepak England,,,
ah, Negara yg pernah menjajah tanah air saya dahulu...

pedulilah,,, !!! klu bukan kerana david beckham dan rekaan yg cantik, saya tak akan memakai jersi ini!!! Lagipun bukannya david beckham yg menjajah negara saya dulu!!

British juga yg membina jalan keretapi di negara ini mula2 sekali..!! lagi pula, sebab mereka menjajah kita, rata2 rakyat negara ini fasih bertutur bahasa inggeris sebagai bahasa kedua di malaysia,,. dan lebih penting dari itu... bahasa terpenting di dunia,,,

sebenarnya saya pernah membaca satu teori,,. (sebenarnya saya yg memanggilnya teori)... katanya lagi lama sesebuah negara itu di jajah british, lagi bagus penguasaan bahasa inggeris rakyat negara itu,,,, selain itu, rakyat negara itu juga mewarisi kepandaian berdebat yg mengkagumkan!!

Penulis buku itu ada menyebut negara India sebagai contoh,,. tapi hakikat yg saya tahu,,. india diperintah british lebih lama daripada negara saya sendiri,,,
hhmmm,, . Pelajar kita pun ada yg berebut-rebut hendak belajar di sana.. penyanyi tersohor negara kita siti nurhaliza pun mmg teringin hendak buat konsert di sana,,,, jadi apa salahnya...?

Bukan pula saya hendak mengagung2kan british sebenarnya...
Baju saya berwarna merah,,, baru nampak garang dan ceria sedikit,,,!!
Ini adalah sebahagian motivasi diri saya sebenarnya...

Ting tong,,, itu bunyi pintu lrt di buka,,, sekejap saja dah sampai ke menara idaman saya... klu dahulu tak ada lrt,,,sgt susah dan lama,, klu dari universiti hendak kesini perlu naik bas ke kotaraya dahulu,,,baru boleh naik satu lagi bas menuju ke ampang utk ke klcc,, ..!!

Ini tandanya malaysia sudah bertambah maju..(sebenarnya kuala lumpur sahaja)... entah tahun berapa lrt mula beroperasi di kuala lumpur,,saya pun tak pasti,,. kena periksa dalam internet dahulu baru dapat jawapannya,,.

tapi kalau tak silap tahun 1999 agaknya dah siap.,, tarikh operasinya saya pun tak tahu... yg saya tahu landasannya sepanjang 29 kilometer.. menjadi yg kedua terpanjang di dunia,,, menggunakan system metro tanpa pemandu 100%!!

ada juga yg mendakwa pada masa itu yg malaysia adalah negara yg pertama di asia tenggara yg memiliki teknologi ini... tapi saya pun tak pasti,,. sebab kalau tak silap saya singapura terlebih dahulu... mungkin juga yg di singapura itu menggunakan sistem pemandu,,.. mungkin juga,,,

Tapi dari segi pembangunan spiritual rakyat malaysia... george w. bush ataupun soros pun boleh pertikaikan,,,!!

Em...saya menarik nafas dalam2... sedap juga dapat sedut udara kuala Lumpur,,, dah berminggu2 saya ‘bekerja’ di dalam universiti,, hari ini saya bebas...

(bersambung dgn izin pencipta langit...)

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home