detiknafaskejora

Image hosted by TinyPic.com

A S S A L A M U A L A I K U M :: p u j i a n k e p a d a A L L A H ::
m y o n l y L O R D o f u n i v e r s e :: w e l c o m e 2 m y b l o g ::
n i c e 2 m e e t u :: i k u t s u k a a k u l a h ! ! ::

Image and video hosting by TinyPic

Sunday, March 27, 2005

nafas kejora...

askum...

rahsia hidup lama...

bila wartawan bertanya,,,
apa rahsia bleh hidup lama?
dia menjawab sambil berbangga dgn rekodnya,,
aku miinum arak dan berjudi,,,
sbenarnya point nya senang saja...iaitu dia rasa gembira,,,
gembira jadikan hati gembira,,,akal sihat..
jadi? nk hidup lama...gembira selalu...

i love u...

mcm nih...
saya berkenalan dgn seorang pelajar lelaki dari senegal...
saya masih ingat lagi pertemuan kami...
saya puji pasukan bola sepak negaranya, senegal, kerana berjaya pergi jauh untuk piala dunia...disamping menewaskan juara lama...peramcis..!! hebat bukan bagi sebuah pasukan yg pertama kali sertai kejohanan ini!!

kami bertemu lagi...
kali ni di depan librari...
dia minta saya ajarkan bahasa melayu,,
i love u,,
di dalam bahasa melayu di sebuy AKU CINTA KAMU!!
kemudian dia minta beredar...
saya lihat dia berlalu...menegur seorang perempuan melayu...
saya masih ingat dan dgr kata2nya...
SAYA CINTA KAMU...
terpinga2...perempuan tadi malu2...

kami bertemu lagi...
kali ni dekat kafe...
dia bertanya,,,
tak makankah?
oh, saya hanya menjawab...
"tak tahu nk makan apa...!!"
dia lalu menyaran...:
knapa tak makan nasi goreng?
saya menyoal:
sedapkah makanan malaysia?
dia menjawab:
ya, sgt sedap!! tgklah, kami di sini semua makan nasi goreng, sgt sedap!!
saya berasa bangga...

kemudian dia bercerita pasal poligami..
katanya...
lelaki dibenarkan kahwin lebih dari 4..
knapa tidak perempuan bersuami lebih dari sorang?
mana munkin katanya... nnti anak tu tak tahu siapa bapanya,,
orang lain lagi lah tak tau...yg mana satu bapanya...
rosak nasab!

saman...

kisah satu,,,
seorang ibu sgt marah kepada anaknya yg malas belajar lagi bengap..
si ibu berjanji...
klu kamu mendapat sekian2, kamu akan dapat sebuah komputer,,,
si anak berjaya akhirnya,,
si ibu gagal tunaikan janji...
sebab ibunya miskin tidak berwang!!
si anak mengambil tindakan ke mahkamah...
hakim cakap...
jgn buat begini kepada ibu kamu...
tak baik,,saya takkan mahu debgar kes kamu,,,
tak perlu datnag ke mahkamah,,
selesaikan secara bijak..
ini berlaku di cHina..

kisah dua juga di cina..
tapi tak kena saman pun...
siibu berkata kepada 2 orang anaknya,,
makanlah sup katak, kamu akan bertambah sihat...
sianak pun mati akibat keracunan...
katak beracun rupanya,,
nasib baik si ibu tak sempat makan lagi..
nasihat saya...jgn makan katak..

kisah 3...juga di cina..
si lelaki berkahwin dgn seorang perempuan rupawan,,,
lahirlah anak pertama mereka,,,
wajahnya hitam dan hodoh!!
silelaki tidak mengaku itu anaknya,,
katanya si isteri curang,,,
si isteri tak than lagi di tuduh begitui,,,
lalu mengaku..
ini anak kita,,,rupanya hodoh kerana saya pun sebenarnya hodoh,,,
tapi cantik selepas pembedahan plastik...
si suami bertambah nmarah,,
lalu mengambil tindakan ke mahkamah...
kerana menipu dirinya sewaktu perkahwinan...
moral,,,jgn menipu,,,nnti semua akan tahu kita menpu..

em... aku terpaksa pergi dulu...sekian..

thank you very much for your comments

Image and video hosting by TinyPic

0 Comments:

Post a Comment

<< Home